Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Widget Atas Posting

Contoh Soalan Psikometrik Pegawai Geosains Gred C41

Contoh Soalan Psikometrik

Pegawai Geosains Gred C41 (Galian dan Kaji Bumi)
(Jabatan Mineral Dan Geosains Malaysia)
(Peperiksaan Memasuki Perkhidmatan Awam (PSEE) - Ujian Psikometrik)
[Tarikh Peperiksaan :6 Februari 2020]

Tak tahu nak prepare apa untuk UJIAN PSIKOMETRIK bagi calon Pegawai Geosains Gred pada 06 Februari 2020 ini? Gagal ujian ini akan menyebabkan anda gagal jawat jawatan yang didamkan Usah risau. Kami tahu bagaimana untuk anda LULUS. Nak tak?

PREVIEW RUJUKAN UJIAN PSIKOMETRIK



>> Full Version dapatkan di sini <<



Untuk kemasukan perkhidmatan awam terkini, diwajibkan menduduki Ujian PSIKOMETRIK. Jika sebelum ini ianya lebih dinamakan penilaian SAHSIAH dan MINAT, tapi kini dalam skop yang lebih terarah.

Penilaian ini sebenarnya adalah tambahan kepada peperiksaan yang mengukur kekuatan minda, ingatan dan kefahaman terhadap ilmu. Psikometrik pula lebih kepada instrumen untuk mengukur pola-pola tabiat dan tingkah laku seseorang.

Ianya penting untuk pihak kerajaan memilih mereka yang layak untuk jawatan tertentu.

Tetapi bagi calon, ianya lebih menekan. Calon tak kisah jawatan apa kan? Kita nak kerja. Nak ada gaji. Tak best pulak bila diuji macam ni..

Tim Infokerjaya faham semua tu.

Kita dah bersama calon sejak tahun 2008/09. Kita faham impian calon nak jawat jawatan kerajaan. Nak bantu diri, nak bantu keluarga. Untuk yang baru nak kerja, anda ada keperluan yang lebih untuk berkahwin, untuk keluarga. Kan?

Jadi tips penting supaya anda tak sangkut dalam ujian PSIKOMETRIK adalah;

TONJOLKAN NILAI POSTIF ANDA
SEMBUNYIKAN NILAI NEGATIF ANDA!

Senang tak? Kena faham, ujian ini mengukur dimensi berkaitan aptitud minda, kecenderungan minat dan tret personaliti.

Susah nak terang semua. Rasnaya lebih mudah kalau anda buat LATIH TUBI jawab soalan-soalan yang biasa di tanya dalam ujian ini. Kami dah kumpulkan semua maklumat yang anda kena tahu;
  • tip jawab soalan
  • contoh soalan
  • cara jawab soalan supaya tak tersasar
Sebenarnya ujian PSIKOMETRIK ini antara ujian penting untuk menyingkirkan calon. Anda pun tahu kan yang anda ada ramai pesaing. Calon dari seluruh negara berebut jawatan dengan anda. Kekosongan jawatan yang tak banyak memerlukan pihak suruhanjaya menyingkirkan calon dengan ujian-ujian penilaian.

Ianya sesuatu yang bagus untuk pastikan yang betul-betul layak sahaja terpilih. Tapi agak malang untuk yang ambil sambil lewa ujian ini dan gagal. Padahal beliau (ANDA!) layak untuk lulus.

Lihat data ini, ratusan ribu GAGAL setiap tahun... Data tahun 2017-2019 kita pejam mata dulu. Takut anda terkejut :(

fakta

Mereka gagal bukan sebab tak bijak. Tapi antara yang menyumbang kepada kegagalan ini adalah..

AMBIL MUDAH, BUAT SAMBIL LEWA

Tak ada kesungguhan. Tak buat persediaan yang betul. Tak nak luang masa khusus untuk studi. Tapi itu bukan anda. Anda dah luang masa cari rujukan dan sampai ke laman ini kan?

IZINKAN Tim Infokerjaya bantu anda

Tim Infokerjaya dah bantu calon sejak tahun 2008/09. Kita ada pengalaman ini dan pengalaman bagaimana untuk calon lulus ada dalam pengetahuan pengalaman ini.

Ribuan calon dah lulus dan kini masa untuk anda pula! Rujukan PSIKOMETRIK ini khusus untuk ujian tahun ini dan khusus untuk anda.

MEREKA DAH LULUS SEBELUM ANDA


test 1

test 2

test 3

test 4

test 5

test 6



rujukan ujian psikometrik



LATEST VERSI JANUARI 2020


Ini adalah VERSI DIGITAL (pdf) dan bukan buku fizikal. Anda akan dapat akses ke laman download selepas bayaran disahkan.

anda dapat

 Tempahan





Admin
Admin Admin kepada beberapa blog dan website, bermula sejak tahun 2009. Menyediakan perkhidmatan membina blog/website. Terima kasih atas kunjungan anda...

Post a Comment for "Contoh Soalan Psikometrik Pegawai Geosains Gred C41"

Untuk Mendapatkan Info Terkini, Sila Tinggalkan Emel Anda :